søndag den 24. juli 2011

Practise makes perfect....

Det er søndag, og det har regnet hele dagen.
Har hygget indendøre med masser af stearinlys tændt - det er helt efterårsagtigt igen...
Får besøg om lidt, og jeg har bagt følgende:

Cupcakes m/brombær & chokolade m/toppings:

24. juli 2011
Har tænkt mig, at tage resten med på kontoret i morgen.
Har længe gerne ville prøve, at lave vandbakkelse selv.
Blev kraftigt inspireret af Nicolai indlæg om fastelavnsboller, og selv om det jo ikke er fastelavn besluttede jeg mig for at prøve det af.
Alt er gået galt! Tror min dej blev for tynd, da jeg rørte æggene i, for da de var blevet bagt, kunne man slet ikke se, at de var sprøjtet på pladen med en tylle :(
Jeg klippede straks i siderne som anbefalet, men de klaskede sammen i samme øjeblik, jeg tog dem ud - og jeg tog dem endda meget forsigtigt ud af ovnen.
Hmm tænkte jeg... Practise makes perfekt, så shit happens! Koncentrerede mig i stedet om den citroncreme, jeg ville komme i samt flødeskum vendt med brombær. Havde ingen blåbær så brugte brombær. Den erfarne ville nok have været obs på, at brombær kræver lidt mere blending end blåbær....
Men nu er jeg ikke videre erfaren indenfor bagningens svære kunst, så jeg blendede bare glad brombær med lidt økologisk gylden rørsukker, og vendte det forsigtigt i flødeskummen.
Så langt, så godt! Jeg var ved godt mod, og tænkte pyt skidt med de flade vandbakkelser, det skal nok blive godt. Men nej! Der var selvfølgelig et dumt brombær, som ikke var blevet blendet nok, og det valgte naturligvis at sætte sig fast i tyllen, så flødecremen desværre slet ikke blev sprøjtet fint ud med mine nye tylle - men lignede i stedet noget, der bare var klasket på med en ske :(
Anyway, så har jeg prøvet at cover de tydeligste fejl med lidt flormelis og glasur rørt af flormelis og brombærsaft, så resultatet blev sådan her:

24. juli 2011
24. juli 2011
Men hey - practise makes perfect, så jeg må bare fortsætte med at øve mig. Nu håber jeg bare, at de smager bedre end de ser ud, så kryds fingre :)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du tog dig tid til at lægge en kommentar :) Vil glæde mig til at læse den! /Gitte