fredag den 25. januar 2013

Ib Rehne Cairo, Sønderborg...


Når man som jeg, flytter til udkants DK for at være tættere på familien samt få frisk luft i lungerne, så formindskes valget af caféer og restauranter betydeligt! 

Jeg ville lyve, hvis jeg sagde, jeg ikke savnede alle alternativerne; Sticks'n'sushi, salaterne fra WeDoFood, de franske bistroer, konceptet fra Tony's & co. osv. men sådan er det jo, når man vælger at bosætte sig på en lille ø med 30 min. kørsel til nærmeste café ;)

I går var min Søs og jeg i Sønderborg. Vi drønede derud, da hun havde fået fri, for i Sønderborg lukker de almindelige butikker kl. 17.30, så vi splittede op for at nå hver vores :)

Bagefter gik vi på Ib Rehne Cario for at spise aftensmad.

 Jeg valgte 7 små skandinaviske tapas til 168,- kr. og et glas Chardonnay. Med vinen følger automatisk et glas isvand :)

7 Skandinaviske tapas a la Ib Rehne Cairo:

24. Januar 2013


Klassis bruchetta på lækkert surdejsbrød og ærtesuppe:

24. Januar 2013


Der stod chicken wings i menukortet, men det var lækre saftige kyllingestykker i krydret satay marinade. Til højre aubergine/peberfrugt dip med mini grisinis. Dippen var meget "tør", så den smuldrede og var umulig at dyppe grisinis i. 

24. Januar 2013


Manchego med druekompot er et hit! Sødmen fra druerne og vaniljelagen passer perfekt til Manchego'en. De marinerede champignon med mild gedeostefyld var sprøde og lækre.
24. Januar 2013


Skiver af røget laks rullet omkring peberrodsfyld på salat og toppet med indkogt balsamico glaze.

24. Januar 2013

Jeg elsker tapas, og synes det er fint de gør opmærksom på, det er Skandinavisk tapas. Hernede er man nød til at tilpasse sig segmentet, tror jeg....

Pris og kvalitet stemmer fint overens. Det er nu anden gang jeg spiser på Ib Rehne Cairo, og bestemt ikke sidste gang :)

Det gode ved tapas er, at man får smagt en masse små delikate retter, og samtidig er det ofte god inspiration at se, hvordan de præsentere de små retter.

Hvad er jeres yndlings tapas?



4 kommentarer:

  1. Uha, hvor ser det lækkert ud - min favorit tapas er ost, oliven og syltede sager :D

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Uhmm de tre ting er også altid lækre. Jeg overvejer selv at prøve at sylte sådan nogle druer. Det smagte fantastisk til osten! Har du afprøvet nogle sylte opskrifter, så send gerne link :)

      Rigtig god lørdag til dig :)

      Slet
  2. Fedt! Faldt lige over bloggen her.

    Jeg har kun prøvet burgerne, men det lyder til jeg også hellere må prøve denne tapas. Og spændende at læse at du er flyttet tilbage til Als :) Ser frem til at følge med fremover.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen velkommen til M! :)
      Jeg har overvejet deres Pulled pork burger et par gange - det er en lille smule mere overskueligt, end selv at langtidsstege kødet i 18-24 timer ;)
      God søndag til dig!

      Slet

Tak fordi du tog dig tid til at lægge en kommentar :) Vil glæde mig til at læse den! /Gitte