torsdag den 24. januar 2013

Salat nicoise - again...


Jeg elsker frisk tun!
Så da fiskemanden forleden havde frisk tun, var jeg nød til at købe et par lækre tun steaks med hjem...

Og traditionen tro, blev det endnu engang til en salat nicoise - man skulle jo nødigt forny sig, haha...

22. Januar 2013

Jeg brugte:

1 lille hoved hjertesalat
2 håndfuld letdampede grønne bønner
½ grøn peberfrugt i strimler
1/4 løg i tynde både
Lidt nykogte afkølede aspargeskartofler
Sorte oliven
Purløg, salt, peber & citronsaft

Kapers vinagrette af dijon sennep, citronsaft, kapers, salt, peber og lidt ekstra jomfru olivenolie.

Tunsteaken blev vendt hurtigt på en meget varm pande, drysset med salt, peber og lidt purløg til pynt.

Jeg bliver aldrig træt af frisk tun på denne måde, uanset årstid :)
Og samtidig en god måde til at få brugt f.eks. et par kartofler fra dagen før osv.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du tog dig tid til at lægge en kommentar :) Vil glæde mig til at læse den! /Gitte