lørdag den 2. juli 2011

Some of my favorite cakes, desserts etc.


Som sagt er jeg først for nylig begyndt at bage brød og kager, så der er endnu ikke så mange billeder at vise.

Her er dog noget af det første, jeg bagte og jeg var vildt stolt af resultatet :)

Her er opskriften på gulerodsboller:

450g. hvedemel
250g. grahamsmel
50g. gær
1 dl. lunken vand
5dl. yoghurt naturel eller A38
1 spsk. olie
1 tsk. salt
150g. revet gulerod

Pynt: solsikkekerner

Rør gæren ud i lunkent vand og tilsæt yoghurt, olie, salt, gulerod & grahamsmel.

Tilsæt hvedemelet, og ælt dejen godt igennem og lad den hæve lunt og tildækket i en lille times tid.

Slå dejen ned, og del den i 20 lige store stykker der trilles til boller og lægges på 2 bageplader til efterhævning i ca. 30 min.

Pensl med vand eller mælk og drys med solsikkekerner.

Bages ca. 15 min. i en forvarmet ovn ved 200 grader.

Februar 2011


Fuldkornsrugbrød:


Forår 2011


Min signatur dessert,

Choko-nødde marengs m/flødeskum & hindbær:



Forår 2011


Desserten til min fødselsdagsmiddag,

Choko-nødde marengs m/flødeskum, friske jordbær & finthakket mørk chokolade:

April 2011


Og her små choko-nødde marengs der er sprøde udvendigt og dejligt seje indvendige :)

Juni 2011


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du tog dig tid til at lægge en kommentar :) Vil glæde mig til at læse den! /Gitte