søndag den 25. september 2011

Easy lunch...


Havde lyst til kartoffelpizza men ingen gær hjemme, og da jeg ikke var in the mood til at stå længe i køkkenet i dag, blev det denne hurtige løsning:

Tortilla m/kartoffel, bacon, ekstra jomfru olivenolie, hvidløgs peber & frisk basilikum.

Jeg rørte 2 tsk. ekstra jomfru olivenolie med tørret basilkum og hvidløgs peber, og dryppede ud på tortillaen. Slicede en kartoffel på mandolinjernet, og fordelte skiverne over. Skar et par tynde strimler bacon, og kom på. Dryssede mere tørret og frisk basilikum over, og voila:

25. september 2011
 Efter 20 min. i ovnen:
25. september 2011
 Close up:


Lavede også én med kartoffel, bacon, semi dried tomater fra i sommers, smuldret feta og frisk timian.

Igen rørte jeg 2 tsk. ekstra jomfru olivenolie sammen med tørret basilikum og hvidløgspeber og dryppede ud på tortillaen. Slicede en kartoffel på mandolinjernet, og fordelte skiverne over. Skar et par tynde strimler bacon, og kom på. Dryssede lidt feta ud over sammen med frisk timian og mere hvidløgspeber:
25. september 2011
 Efter 20 min. i ovnen:
25. september 2011

Og et close up:
25. september 2011
Det var faktisk et dejligt alternativ til den normale pizzabund, hvis man for eksempel er obs på kulhydrater. Nå ja, det jeg så sparede på kulhydrater fik jeg igen på fedt, da jeg også lige rev en god håndfuld parmesan og kom over... Men i forhold til den almindelige pizza var der meget lidt ost, og jeg er egentligt forbavset over, jeg ikke savnede tomatsaucen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du tog dig tid til at lægge en kommentar :) Vil glæde mig til at læse den! /Gitte