onsdag den 24. august 2011

To Heaven and back again...


Fik den lækreste frokost længe!
Røg seriøst til Heaven and back again.

Opskriften har jeg lånt fra den fantastiske blog "Can I stay for dinner?", hvor jeg får super inspiration.

Det bedste er næsten, at det var super nemt og hurtigt at tilberede.

Dampet laks m/pesto & feta på spinat:

24. august 2011

Jeg brugte:

1 dl. hønse bouillon
2 fed hvidløg i skiver
Lakse
1 tsk. pesto alla Genovese fra Mad & Vin
10g. smuldret feta
Et par håndfulde baby spinat

Skar hvidløg i skiver, mens bouillonen kogte.
Kom laksefilet i gryden, dryssede hvidløg i skiver over, og lagde låg på. Her blev den dampet i ca. 7 min., og imens lagde jeg babyspinat på en tallerken.
Da laksen var færdig, fjernede jeg hvidløget og lagde laksen på spinaten, dryppede med god pesto og lidt smuldret feta.
Pressede lidt citron over, og voila - lunch is served!

Havde jeg haft pinjekerner, havde jeg ristet lidt og drysset over.

Det var enkelt, men smagte helt fantastisk!
Den dampede laks, det salte feta og pestoen er bare en super lækker kombination. Det er helt sikkert en ret, jeg vil lave snart igen!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du tog dig tid til at lægge en kommentar :) Vil glæde mig til at læse den! /Gitte