fredag den 26. august 2011

Ferie slut...

Så er denne uges ferie slut :(
Den er bare fløjet afsted, og hvor har jeg bare nydt det.
Dejligt med et lille pusterum, selv om jeg langtfra har nået alle de ting, jeg havde håbet. But hey - that's life ;)

Fik lyst til at bage i eftermiddags, og det endte med at blive nogle helt fantastiske muffins. Faktisk nogen af de bedste, jeg nogen sinde har bagt, hvis jeg selv skal sige det.

Hindbær/mandel muffins:
26. august 2011

Her med frosting, men det smagte faktisk ikke specielt godt, så jeg endte med at skrabe det af! Og jeg elsker ellers frosting... Men de smagte super godt uden, lune og med en god kop Nespresso, yum.
26. august 2011
Opskriften er helt enkel:

100 g. grofthakkede mandler
100 g. smeltet smør
100 g. sukker
2 æg
60 g. hvedemel
40 g. groft økologisk spelt mel
1 tsk. bagepulver
vanillekorn
150 g. hindbær

Pisk smør og sukker luftigt.
Tilsæt ét æg af gangen.
Bagepulver og vanillekorn vendes i melet, og blandes i dejen sammen med de groft hakkede mandler og hindbær.

Bages ved 180 grader er ca. 20 min.

Portionen her gav 12 muffins.


3 kommentarer:

  1. Uhm, hvor lyder det lækkert med dine
    Hindbær/mandel muffins!
    Ha' en rigtig god weekend!

    SvarSlet
  2. Ja det virker da som kræs som de forvænte smagsløg. God kombi og lyder godt med de mange mandler. Dem må jeg huske at have på ønskelisten... god weekend. Jeg har lige kommet 2. lag neglelak på og vil gøre det helt godt og have 3 lag. Den er vildt flot i farven fordi den skinner. Meget flottere end de 2 andre Essie jeg selv har købt:-) Igen tusind tak
    KH M

    SvarSlet
  3. @ Madame:
    Tak skal du have :) Kombinationen med brun farin, mandler & hindbær er fantastisk. Dem laver jeg helt sikkert igen. Og selv om jeg normalt godt kan lide frosting, så smagte disse faktisk allerbedst helt uden noget.

    @ Tante Sød:
    Ja, de kan stærkt anbefales :)
    Godt du kan lide farven - det kan jo godt snyde lidt.

    Dejlig weekend til jer begge :)

    /Gitte

    SvarSlet

Tak fordi du tog dig tid til at lægge en kommentar :) Vil glæde mig til at læse den! /Gitte