tirsdag den 2. august 2011

Travl mandag....

Købte disse lækre friske danske hindbær om søndagen:

31. august 2011

Så startede mandagen med lækker morgenmad:
1. august 2011

Efter arbejde var jeg i to butikker for at købe en rund pølle pude. Skal til bryllup i weekenden, og de ønsker sig sådan én pude, hæklet i oliven grøn. Fik købt garn og en anden pude, som muligvis bliver stand in for den runde. Den kommer nemlig først onsdag. Så kan jeg lige hækle den torsdag.... håber jeg... har aldrig prøvet det før, men hvor svært kan det være haha :)

Så hjem og lave mad. En tidligere kollega, der nu er flyttet til Bornholm kom til middag. Han elsker heldigvis laks, og det havde jeg lige lyst til.

Lavede kartoffelsalat m/grønne bønner, ekstra fine ærter & rødløg i en dijon/citron/balsamico/ekstra jomfru olivenolie dressing. Serverede med grillede grønne asparges og laks:

1. august 2011
De nye danske kartofler, købt på torvet om søndagen skrabede jeg og kogte søndag aften, så de var klar.

Dressingen er lavet på slump. Piskede dijon sennep med citronsaft & balsamico, tilsatte lidt ekstra jomfru olivenolie, salt & finthakket hvidløg. Ingen peber, da dijon'en jo er stærk i sig selv.

Bønnerne var lige hurtigt dampet forinden, og skyllet i koldt vand inden de blev skåret ud. De var stadig sprøde og synes det er vigtigt, når de bruges til salat. De ekstra fine ærter var tøet op i kogende vand, skyllet i koldt og blev vendt i sammen med rødløg i halve skiver.

Nogen gange drysser jeg lidt pistacienødder over, hvis jeg har det hjemme. Det er en god kombination til de bløde kartofler og de sprøde grøntsager.



4 kommentarer:

  1. Nam nam - Hindbær er så lækre :o)

    SvarSlet
  2. LOL kan sgu godt lide din indstilling til den hæklede pude -hvor svært kan det lige være når man aldrig har prøvet det før (;
    Held og lykke med den!

    SvarSlet
  3. De bringebærene (hindbærene ;-) så helt nydelige ut. Så vakker farge!
    Middagen så også veldig god ut. Nam!

    Ha en finfin dag!

    SvarSlet
  4. @ Mette:
    Ja, friske danske hindbær til morgenmad er bare vildt lækkert.

    @ Bykirsti:
    Ha, ja det viste sig så, at være en strikket pude, da jeg fik kigget nærmere på ønskesedlen. Den har jeg så lige lave her til aften, men den blev alt for stor i forhold til puden! Så nu må jeg over og se, om jeg kan finde en monteringspude, der passer bedre. Det kan man sgu da kalde unikt design, hva? ;)

    @ Sommerhuset i bakken:
    Tak skal du have. Ja, der er ikke noget bedre end friske sommerbær til morgenmad :)

    Tak for jeres kommentarer, det er dejligt ovenpå en hektisk dag - god aften.

    /Gitte

    SvarSlet

Tak fordi du tog dig tid til at lægge en kommentar :) Vil glæde mig til at læse den! /Gitte