mandag den 22. august 2011

Mandag - første feriedag....


Ferie!
SÅ skønt - og hvor har jeg bare nydt, at nusse rundt herhjemme i fred og ro. Fået ordnet et par småting, været hos optikeren, fået handlet, og bare nydt det big time :)

Da jeg var på gaden, var jeg lige forbi Stof 2000, der havde 50% på garn, så jeg fik købt lidt blandet. Så har tilbragt aftenen i sofaen, og hæklet en lille poncho til min gode ven's lille datter, der fylder 2 år næste weekend. Der kommer billede, når den er helt færdig i morgen. Synes faktisk den er blevet ret sød - hvis jeg selv skal sige det haha

Havde en masse cherry tomater, som jeg ikke lige kunne beslutte mig for, hvordan de skulle tilberedes - lige indtil jeg så David Lebovitz indlæg her - så var jeg i gang :)

Tomaterne blev halveret - foruden et par mindre klaser, som jeg bagte hele - dryppet med 2 tsk. ekstra jomfru olivenolie, ½ tsk økologisk gylden rørsukker, 2 tsk. citronsaft, salt & grofthakket hvidløg. Til sidst drysset med finthakket rosmarin og timian.


Maden blev lavet mens solen skinnede helt vildt ind af køkkenvinduerne - derfor blev billederne lidt "blege".
Men solskin kan man jo ikke rigtig tillade sig, at brokke sig over ;)

22. august 2011

22. august 2011

Og her det færdige resultat:
22. august 2011


Aftensmaden var svitsede forårsløg, grønne asparges, ekstra fine ærter som jeg vendte ½ dl. Milda madlavnings "fløde" i. Havde hørt så meget om den, så nu ville jeg prøve. Hmm... tror, at hvis jeg skal lave noget med fløde, så foretrækker jeg the real stuff...

Laksen blev stegt på panden, og voila! Nemt, hurtigt & lækkert :)

22. august 2011

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du tog dig tid til at lægge en kommentar :) Vil glæde mig til at læse den! /Gitte