søndag den 24. august 2014

Blomkålssuppe...


Forleden var jeg forbi min yndlings gårdbutik.
Og som sædvanlig blev jeg fristet over evne, og fik købt alt for meget med hjem.... Det resulterede i et lille blomkålshoved, der var blevet en anelse træt i buketterne, så tænkte det ville være oplagt, at lave suppe her i regnvejret.



Jeg brugte:

1 lille blomkålshoved
1 løg
En rest kyllingefond fra fryseren
1,5 spsk. hvidløgs smøreost
1 stor håndfuld friskekrydderurter fra køkkenhaven
(persille, basilikum & purløg)
120g. røget mørbrad
Min yndlings salt - parmesan & basilikum fra Nicolas Vahé & hvidløgspeber med krydderurter


Blomkål skæres i mindre buketter. 
Løget i kvarte. 
Koges møre i kyllingefond. 
Røget mørbrad skæres i tern,
og svitses på panden uden fedtstof
Blomkål og løg blendes. Hæld evt. lidt af fonden fra, så suppen ikke bliver for tynd. Smag til med salt & peber.
De friske krydderurter hakkes og kommes på suppen sammen med mørbrad tern.

Nu holder jeg lidt igen med kulhydrat, så jeg spiste suppen uden brød. Men tænkte den ville bestemt ikke være blevet ringere af, at der blev serveret et par hjemmelavede rugbrødschips til...



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du tog dig tid til at lægge en kommentar :) Vil glæde mig til at læse den! /Gitte