tirsdag den 12. august 2014

Restaurant Bella Italia...


Sidste sommer fik jeg en besked på Facebook fra en gammel veninde fra folkeskolen. Hun bor i Spanien på 17. år, men er jævnligt i DK og besøge familien. Hun spurgte, om vi (vi var fire piger, der holdt sammen i folkeskolen) havde lyst til at mødes.

Jeg må ærligt indrømme, at jeg var lidt skeptisk - vi havde alle lidt sporadisk kontakt lige efter folkeskolen, men så ebbede det ud - og det havde jeg det egentligt fint med.

Jeg lod mig overtale, og vi havde den hyggeligste aften! Og siden har vi alle fire mødtes, når hun har været i DK, og det har bare været super hyggeligt hver eneste gang.

Sidste måned mødtes vi så igen, og spiste en super lækker middag på én af mine yndlings restauranter i Sønderborg; Bella Italia. Her er maden super lækker, omgivelserne hyggelige og personalet hurtige og imødekommende. 

Vi startede med et glas cava, og så kom der lækkert lunt brød på bordet sammen med en krydret olivenolie.



Måske er det fordi, jeg så sjældent spiser hvidt brød efterhånden, men det smagte bare super lækkert. Luftigt og alligevel lidt sejt.

Jeg fik pludselig lyst til bøffelmælks mozzarella, så jeg bestilte insalata Caprese til 96,- kr. til forret. 



Helt enkelt, men fyldt med smag og lukkede jeg øjnene, kunne jeg snildt have befundet mig "hjemme" i Rom igen.

Det var midt i hedebølgen, så jeg havde ikke lyst til hverken kød eller en tung pastaret, så jeg valgte pizza for havde hørt så meget godt om deres pizzaer.



Pizza Pacha til 130,- kr. skuffede ikke! Bunden var tynd og sprød, tilpas med tomatsauce og ost, parmaskinken mør og lækker og smagte fantastisk sammen med den sprøde rucola & parmesan.

Desserten sprang vi over, og fortsatte i stedet over til cafeerne på det modsatte torv. Havde glædet mig til en stor kølende smoothie på Brøggeriet, men fik besked om, at de desværre lige havde slukket blenderen... Klokken var 21.20 og de lukkede først ved 23 tiden.

Det er 3. gang jeg bestiller en af deres blendede drinks, og får samme besked. Der står ikke noget i menukortet om, de kun produceres i et bestemt tidsrum - og jeg kan ærlig talt ikke se, hvor udfordringen i at sætte stikket i igen ligger??? Da jeg spurgte, trak tjeneren på skuldrene og det var så ligesom det.

Generelt var betjeningen sløv og ikke specielt serviceminded, lidt ligesom sidste gang vi var der, så vi blev enige om, at det var sidste gang, vi sluttede en god aften af der.

Hvad med jer? Hvor mange gange kommer i steder, hvor I egentlig ikke er helt tilfredse? Hvilke kriterier dømmer i ud fra; kvalitet kontra pris? Serviceniveau? Atmosfære/smiley? Eller?







Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du tog dig tid til at lægge en kommentar :) Vil glæde mig til at læse den! /Gitte