lørdag den 17. september 2011

Cosy Friday...


I går aftes havde jeg besøg af min veninde, som er så heldig at have en rigtig dejlig have fyldt med blomster, krydderurter, frugt osv.

Da hun ved, jeg deler hendes passion for haven, havde hun været så sød at tage et par af de sidste roser med til mig :)

Denne lille buket står nu og dufter ude i gangen:

17. september 2011

Og denne pynter ude på bordet ved siden af vasken på toilettet:

17. september 2011

Denne roses smukke blomsterhovede var for tungt til stilken, så nu ligger den i denne lille skål og pynter i vindueskarmen:

17. september 2011

Hortensiaen pynter nu på det gamle sybord:

17. september 2011

Hun havde også en lille fyldt med "guld", nemlig denne dejlige buket af friske krydderurter med. Her er purløg, rosmarin, oregano, persille, timian & mynte:

17. september 2011
Persillen stammer sjovt nok fra min Søsters have i det Sønderjyske, som nu gror fint i Ditte's have :)

Brugte nogen af krydderurterne i denne lækre salat til frokost:

17. september 2011

Salaten bestod af; bredbladet persille, frisk basilikum, purløg, timian, rød syre, kalamata oliven, mini mozzarella kugler, tomater, lidt avokado og røget skinke:
Jeg varmede 1 tsk. olie og en lille klat smør og kom oregano og timian i og dernæst 1 skive rugbrøds sandwich i kvarter. Da brødet var stegt på begge sider dryssede jeg med lidt pyramide salt & min hvidløgspeber:

17. september 2011

Jeg hentede inspiration til salaten i denne lille kogebog, som jeg købte forleden i Føtex:

17. september 2011

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du tog dig tid til at lægge en kommentar :) Vil glæde mig til at læse den! /Gitte