torsdag den 25. juli 2013

Tre lette frokostretter i sommervarmen...


Den mest fantastiske sommer so far!
Tror da ikke, jeg kunne have ønsket mig en bedre første sommer her i mit lille hus og have :)

Når der er hedebølge er sulten ikke så stor, og det skal være hurtigt og nemt. Så her kommer lige tre lette sommerfrokoster.

Som her med rejser ovenpå skyrdressing og dampede hvide asparges. Der blev serveret groft fuldkornsbrød til og et køligt glas hvidvin på terrassen :)




Bixemad i bedste "Stop spild af mad" stil, nemlig de grøntsagsrester jeg havde i køleskabet; aubergine, løg, rød peberfrugt og en kartoffel. Sammen med et økologisk spejlæg var det en super mættende frokost.





Lod kyllingefileter marinere i lidt oystersauce, og derefter en tur på grillen sammen med nogle grønne asparges. Toppet med masser af krydderurter fra haven, og dryppet med lidt citron olie.






Hurtigt og nemt, og samtidig super lækkert.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du tog dig tid til at lægge en kommentar :) Vil glæde mig til at læse den! /Gitte