tirsdag den 16. juli 2013

Grøn salat...


Jeg elsker bønner! 
Desværre gør fuglene i min have også, så mine bønner gror ikke helt som ønsket, da alle nye skud næsten bliver spist af de små søde mejser. Men hey - der er nok til os alle, så jeg deler gerne :)

Én af mine yndlings salater for tiden er denne sprøde sag:



Haricot verts er blevet nippet og fået et lynhurtigt opkog sammen med edamame bønnerne, og så skyllet i iskoldt vand. I mens blev baby spinaten skyllet og slynget, og jeg rørte en dressing af ylette, dijonsennep, citronsaft, salt & hvidløgspeber med krydderurter. 

Når de to slags bønner er kølet af, vendes det hele i dressingen sammen med bønnerne, og serveres straks. Super lækker, sund og sprød salat der går fint til f.eks. grillet kylling, eller en citronmarineret svinekotelet.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du tog dig tid til at lægge en kommentar :) Vil glæde mig til at læse den! /Gitte