mandag den 9. april 2012

Turning 40....


Onsdag den 4. april!
Dagen hvor jeg trådte ind i de voksnes rækker, sådan for alvor.
Sjovt nok var det slet ikke så slemt, som frygtet - heldigvis!

Måske fordi jeg var i dejligt selskab med min Sis, eller også havde jeg bare nået at vænne mig til tanken, hvem ved?

Anyway, så vågnede jeg tidligt på dagen.
Et hurtigt blik i spejlet viste ingen synderlige ældningstegn natten over, heller ikke med kontaktlinser i ;)

Så mens Møffe stadig lå og sov, nød jeg en stille kop morgenkaffe mens jeg læste fødselsdagskort og pakkede de gaver op, der var kommet med posten i dagene forinden i selskab med det lille Tigerdyr. Hun var lige så begejtret for at pakke ud som jeg, for hun fik gavebåndet at lege med :)

Jeg er stor tilhænger af emails og sms men, hvor er det også bare dejligt at modtage håndskrevne breve og kort!

Møffe stod op, dækkede morgenbord med fødselsdagspynt og bagte pandekager. Jeg elsker Møffe's pandekager! Det er verdens bedste, og jeg kan ikke selv bage nogen, der tilnærmelsesværdigt minder om hendes. Hun laver dem nemlig på slump...


4. april 2012


Nu tænker du måske "er det ikke is?"
Og dertil kan jeg svare: Jo, det er is - Heibergs vanilleis sammen med lidt stikkesbær kompot.
Det er nemlig helt legalt at spise is til morgenmad, når man fylder 40 ;)

4. april 2012

Jeg fik det fineste kort, som yndlings-nevøen og Møffe havde lavet i fællesskab (blev helt rørt), fine små betænksomme hyggegaver fra yndlings-hunden, Nummie og pengegave fra familien.

Så stod dagen ellers på hygge-shopping, og frokosten blev indtaget på Il Peccato. De servere lækker italiensk mad fra Napoli området, og der er stolte italienske kokke i det åbne køkken.

Til forret valgte vi at dele et bruchetta al formaggio og en tallerken Antipasti misto del giorno.

Som det fremgår på billedet var brucettaen et stort stykke grillet brød, fyldt med lækre modne tomater og et tykt lag ost. Er man ikke til smeltet ost, så vil det nok ikke være et hit - men det er vi ;)

4. april 2012

Dagens antipasti bestod af: citron marineret røget laks med kapers, bøffeltomat m/mozzarella, bruchetta stick m/tomat & parmesan, vitello tonnato og grillet aubergine, squash & rød peber.


Portionen er mere end rigelig til 2 - og alt smagte skønt!

4. april 2012

Vi valgte begge linguini alle vongole in bianci efterfølgende:


4. april 2012


Linguini med hjertemuslinger er én af mine absolut favoritter når jeg er i Italien, og denne her smagte også rigtig godt. MEN det ødelægger altså lidt af oplevelsen når der er små stykker knust muslingeskal i retten samt sand... også selv om smagen absolut intet fejlede!


Jeg kan altid finde en gyldig grund til at drikke lidt bobler, og havde besluttet at dagens skulle stå i boblernes tegn ;)


4. april 2012


Efter frokosten gik vi en tur igennem Strøget, og nød det gode vejr mens vi osede igennem.


Nu skal man jo ikke undervurdere, hvor hårdt det er at shoppe en hel dag! Derfor var energien ikke lige til at stå i køkkenet om aftenen, så vi gik ud igen. Prøvede at bestille bord på Brdr. Price, men alt var desværre optaget :(


I stedet valgte vi at spise sen dinner på Tony's i Havnegade.
Booker man bord efter kl. 20.00, er der ikke begrænset seating, og vi startede først kl. 21.00.


Skal jeg være helt ærlig, så kunne øjnene have mere end maven...
Men nu det var the big 40, så valgte vi disse 4 skønne retter:


Granchio
Plukket taskekrabbe - mayo - radiser - krydderurter


Der lå masser af plukket taskekrabbe under de sprøde salater og de friske krydderurter.




4. april 2012


Asparagi verdi
Grønne asparges - æg - brøndkarse - hvidløg

Asparges er altid et hit, og serveres de som her sammen med en perfekt stegt kammusling, bliver de kun endnu bedre.

4. april 2012

Agnello
Lammekroner - persillerod - persillepesto - sovs


Jeg elsker lam! Her serveret perfekt rosa og i den dejligste sauce.


4. april 2012


Panna cotta
rabarber - fløde - karamel - vanille



Jeg må ærligt indrømme, at jeg spiste én skefuld af desserten.
Kombinationen af den søde panna cotta og rabarber var lækker, men jeg var simpelthen for mæt.


4. april 2012


Dette festmåltid blev nydt sammen med lidt flere bobler, og en skøn italiensk vand med brus.


4. april 2012


At spise ude to gange på én dag er usædvanligt, men på en særlig dag som denne er det jo netop, at man skal huske:


Live Life Less Ordinary....


- og det må jeg sige, vi efterlevede fuldt ud, og jeg trådte hermed ind i de voksnes rækker med manér! ;)

1 kommentar:

  1. iiiih altså - stort tillykke med fødselsdagen for pokker :) Det ser jo virkelig ud til, at din dag er nydt i fulde fulde drag ;) Dejligt.

    Håber du havde en fantastisk dag, trods det runde tal ;)

    SvarSlet

Tak fordi du tog dig tid til at lægge en kommentar :) Vil glæde mig til at læse den! /Gitte