tirsdag den 28. maj 2013

Æggekage m/pæde salater fra EGEN have...


I går aftes lavede jeg æggekage m/mager bacon og spæde salater & krydderurter - og det bedste var, at salaterne og krydderurterne er fra egen avl, yeah!!!




Jeg brugte almindelig- og rød romaine, feldsalat, mangold, kørvel, rucola, purløg, krus- og bredbladet persille. Og så kom jeg af en eller anden grund fra, også at bruge toppen af knoldselleri & løg og de små baby skud fra skvalderkålen.

Jeg snittede fine tynde skiver løg på mandolinjernet, og vendte det hele sammen med lidt ekstra jomfru olivenolie, citronsaft, salt & hvidløgspeber med krydderurter.

Behøver jeg sige, det smagte fantastisk :)





Jeg rev en rest parmesan og kom i æggekagen, og serverede den på friskt kernerugbrød sammen med lidt mager bacon.

Der ER bare noget særligt over det, når man har høstet fra egen have... Ingen sprøjtemidler, bare ren sprød smag :)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du tog dig tid til at lægge en kommentar :) Vil glæde mig til at læse den! /Gitte