tirsdag den 7. maj 2013

Frokost i solskinnet...


Kender I det, når man gerne vil være to steder på én gang?

Jeg elsker at være i haven, især når der er det skønneste solskin, som der har været de sidste par dage - men samtidig får vejret mig jo også til at tænke på alverdens lækre forårsretter, men jeg kan jo ikke både være i køkkenet og i haven på samme tid...

Så forleden blev frokosten lavet i bedste Stop-spild-af-mad-ånden. Nemlig en rest salat, og et par mini frikadeller, jeg havde i fryseren.

Men det allerbedste var, at jeg kunne sidde i solskinnet på terrassen og nyde maden :)



Salaten:

Cherry tomater i halve
Finthakket løg
Frisk mango i tern
Frisk basilikum
Mini mozzarella i skiver

Dressing:

Lidt olie
Honning
Hvid balsamico
Salt & peber
Lidt chia frø


Frikadeller:

Hakket svinekød max. 10%
Et æg
En håndfuld havregryn
Lidt mel
Revet løg
Lidt danskvand
Salt & hvidløgspeber med krydderurter
Frisk timian

Kødet røres sejt med salt, og resten af ingredienserne tilsættes. Lad gerne kødet trække på køl en times tid, hvis du har tid. Formes og steges på panden i lidt fedtstof, eller bages i ovnen. Jeg foretrækker en sprød frikadelle, så jeg steger dem næsten altid på panden.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du tog dig tid til at lægge en kommentar :) Vil glæde mig til at læse den! /Gitte