onsdag den 1. maj 2013

Günther's hønsegård...


Jeg har den sødeste veninde, som sjovt nok har de sødeste forældre. Forleden morgen havde hendes far været forbi, så da jeg stod op, stod der en bakke med 6 friske æg fra deres hønsegård ved min hoveddør. Æggene var så store og friske, at låget næsten ikke kunne lukkes...

Her store flotte blødkogte æg fra forleden morgen:



Jeg blev bare SÅ glad! For er der noget bedre end store friske æg fra høns, der stortrives i deres fine hønsegård?

Med så friske æg, er det bare oplagt at lave pocheret æg, så her er et billede af frokosten forleden:




Og her et close up, fordi jeg er så stolt af resultatet ;)
Blommen var helt perfekt blød og løbende.




Og her fra en anden frokost:
Lyset gjorde desværre blommen mere lysegul end den mørkegule farve, den oprindeligt have.
Kombinationen med de grillede asparges, hårdt ristede champignons og så den løbende blomme fra spejlægget smagte super lækkert.



Producenterne af ovennævnte billeder kommer her:
Billederne er dog taget, da jeg var på besøg mens der endnu lå sne.





Når Günther er i haven, går de frit rundt og bliver i haven.
Mens vi var der, gav han dem en stok grønkål. De blev helt vilde, og sagde nydelyde som man ikke umiddelbart ville have forbundet med høns. Havde jeg ikke selv oplevet det, havde jeg nok ikke troet på det, men høns kan altså sige nydelyde :)






Hvad er jeres yndlings-spise med æg?


3 kommentarer:

  1. Hoooold nu op, hvor er du heldig. Jeg får med jævne mellemrum også æg af min bedstemor, som får fast leverance hver mandag - også fra privat hønsegård. ååååh der er nu bare noget over, at få æg fra "egen/hjemme avl".... De er bare bedre og større... Jeg skal SÅ meget have hønsegår, når jeg flytter på landet :D haha.

    SvarSlet
  2. Ja, så heldig :) Jeg vil også rigtig gerne have hønsegård, og prøver ihærdigt at overbevise min søs. Men hun påstår, de tiltrækker rotter, så hun nægter - de har ellers den perfekte grund til det.

    SvarSlet
  3. Thanks, Maria :) No, currently I'm not using bloglovin, but you can add your e-mail here on the page right under "Faste læsere" in the left column, and you'll get notified when I'm posting :)

    Just browsed through your blog - and love it! Lot's of inspiration and I'm looking forward to reading more :)

    Have a nice day :)

    SvarSlet

Tak fordi du tog dig tid til at lægge en kommentar :) Vil glæde mig til at læse den! /Gitte