søndag den 7. april 2013

Bday i Smilets by...


There's a first time for everything....

Vidste jeg ville komme til at savne mine dejlige venner i det Københavnske, som jeg har fejret fødselsdag med de sidste rigtig mange år - derfor skulle fødselsdagen i år fejres lidt anderledes.

Så inviterede min søde Søs med på tur til Smilet by, Aarhus!

Havde booket en overnatning på Hotel Ferdinand, der ligger centralt lige ved åen (nøje udvalgt, så vi kunne gå hjem og læsse shopping poserne af undervejs, når vi ikke kunne slæbe mere). Foruden overnatningen i suite på 55 m2, var der entre retters gourmet middag samt morgenmad inkluderet i prisen.

Suiten var super lækker og rummelig.
En fordelings entré, stort kombineret soveværelse og stue med dobbelt seng i den ene ende og sofa gruppe i den modsatte, ekstra værelse med sovesofa, klædeskabe, strygegrej og kuffert holder, og så et rummeligt badeværelse med waterfall bruser.

(Klik på collagen for større billede)

3. april 2013


3. april 2013

En hver suite med respekt for sig selv, har naturligvis et velassorteret barskab ;)

3. april 2013

Efter vi havde checket ind, stod den på shopping i det dejligste solskin - Aarhus er bare en skøn by!

3. april 2013

Vi spiste middag i brasseriet klokken 19.30, og der var super hyggeligt og en rigtig god atmosfære. Så med god hvidvin i glasset, og lækkert brød var vi spændte på menuen.


3. april 2013

Forretten var rimmet laks med rørt rygeost.

3. april 2013

Hovedretten oxe med svampe, glaskål, sprøde jordskok chips og en fantastisk trøffelsauce.

3. april 2013


Desserten miniature banankager i konfekt størrelse med creme fraiche parfait, syltet ananas og marengs.

3. april 2013


Super lækker menu!

Jeg var især vild med kombinationen af den rimmede laks og den rørte rygeost creme! Den smagte perfekt sammen med de sprøde radiser, ristede græskarkerner og salaten.

Oxen var mør som smør, lækkert bid i glaskålen, og trøffelsaucen helt perfekt.

Nu foretrækker jeg jo forretter fremfor dessert, og jeg vil næsten altid hellere vælge forret fremfor dessert, så jeg var ikke sådan helt i svime over desserten. De små minature banankager var da søde, og creme fraiche parfaiten let og frisk og en god balance til det søde - men jeg ville hellere have haft en lille mellemret, haha...

Da klokken slog midnat fik jeg denne "blomst". Varmen fra lysene fik den til at åbne sig, mens den spillede "happy birthday" - og så var der gaver :)

Kan man ønske sig nogen bedre start på ens fødselsdag? 

4. april 2013


Efter en god nats søvn,  var det heldigvis ikke den store forandring at vågne et år ældre ;)


Vi spiste morgenmad i restauranten, som bestod af en lille buffet med lækre hjemmebagte surdejsboller, mini croissanter og groft rugbrød, kogt røget skinke, parmaskinke, melon, to marmelader, skæreost, yoghurt med honning & musli og så kom tjeneren med et perfekt blødkogt æg. Vi fik en kande stempelkaffe på bordet, og mælken var varm, hvilket bare ER lækre :)


4. april 2013


Så veludhvilede og mætte, stod den på lidt mere shopping...
Dejlig start på dagen!




2 kommentarer:

  1. Hvor lyder det bare som en perfekt fødselsdag; godt selskab, god mad og lækre omgivelser.... jeg er også ret vild med din blomst.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var den bedste fødselsdag :) Griner, jeg gloede godt nok engang, for jeg skulle lukke øjnene. Den hvæsede og spruttede inden den gik igang, så jeg troede vi var ved, at brænde hotellet ned, men så galt gik det heldigvis ikke. Søs havde købt den i Netto ;)

      Slet

Tak fordi du tog dig tid til at lægge en kommentar :) Vil glæde mig til at læse den! /Gitte