torsdag den 16. februar 2012

Copenhagen Dining Week - vol. 2


Hvor priviligeret er man lige, når man både har ferie og igen skal ud at spise en 3 retters menu i godt selskab? :)

I går var vi på Bistrot Bobo på Østerbro.


15. februar 2012

Valget faldt på Bistrot Bobo,  dels på grund af de gode ting jeg havde hørt om maden, og dels fordi jeg elsker det Franske køkken næsten lige så højt som det Italienske.

Bistrot Bobo var absolut ikke fancy på nogen måder, men hyggelig og afslappet. De har deres egen legekrog til børn, og for småbørns familier må det være skønt med et sted, hvor man ikke kun kan få dejlig mad, men hvor børnene også kan lege frit.

Vi sad heldigvis i modsatte ende af legekrogen, haha

Efter vi blev seated, kom der hurtigt vand og brød på bordet.
Kort tid efter blev denne fine forret serveret. Vi drak den skønne scilienske hvidvin Pieno Sud Bianco, IGT til.

Anderillette med sprød salat & valnødder

15. februar 2012

Jeg synes, de små glas med patentlåg er super dekorative!
Der var drysset lidt for meget salt over rilletten & salaten til min smag, men ellers var forretten fin.

15. februar 2012


Hovedretten var super lækker! 
I mandags var det svinekæber, i går oksekæber - begge dele smager helt fantastisk. Åh hvor jeg bare elsker slow food!

Braiserede Oksekinder serveret med perleløg & saltbagt selleri

15. februar 2012

Desserten blev præsenteret sådan her.
De karameliserede mandler var super lækre, og løftede helt klart den enkle ret.

Karamelæble med fromage frais & crumble

15. februar 2012

Hvis man gerne vil spise lækker fransk mad til rimelige penge i afslappet og børnevenlig atmosfære, så er Bistrot Bobo stedet.

Der var åbent vindue, så man kunne følge lidt med i køkkenet, og det er jo altid spændende. Jeg ville ikke have noget imod, at spise der igen, for maden var virkelig god, men jeg ville nok hellere prøve deres søster restaurant, No. 1 i Århusgade i stedet.

Jeg var fuldstændig forelsket i de små glas med patentlåg, så sådan nogle skal jeg helt klart ud og have fingrene i. Tænk bare på alle de muligheder der er for at serverer lækre retter i dem :)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du tog dig tid til at lægge en kommentar :) Vil glæde mig til at læse den! /Gitte