tirsdag den 1. maj 2012

Cupcakes with white chocolate & raspberries...


Jeg elsker at pynte cupcakes, så synes det ville være en god idé at bage, og så tage dem med på arbejde i morgen.

Cupcake med hvid chokolade & hindbær:

1. maj 2012

Jeg brugte denne opskrift:


5 små æg
300 g. gylden rørsukker
200 g. smør, smeltet
2,5-3 dl. kærnemælk
600 g. hvedemel
4 tsk. bagepulver

1 tsk ren vanillekorn
300 g. hindbær
200 g. hvid chokolade, grofthakket

Pisk æg og sukker lyst og luftigt.
Tilsæt kærnemælk og smeltet smør, og pisk godt igennem.
Tilsæt mel, bagepulver & vanillekorn. 
Tilsæt eventuelt lidt mere kærnemælk.
Til sidst vendes først den hakkede chokolade i, og dernæst hindbær.

Bages ved 180 grader i ca. 20 min.

Jeg fik 36 mini cupcakes og 24 alm. cupcakes.

2 kommentarer:

  1. Du har virkelig fået lyst til at BAGE! Hvor dejligt. Og så en kæmpe portion oven i købet. De blir da afhængige på dit arbejde:-) Glæder mig til at se masser af mere bagværk her

    SvarSlet
  2. @TanteSød:
    Hmm.. lysten til at bage kommer lidt i perioder. Tror aldrig der kommer masser af bagværk på bloggen, da jeg jo er mest til mad :) Men disse var bestemt et hit!

    SvarSlet

Tak fordi du tog dig tid til at lægge en kommentar :) Vil glæde mig til at læse den! /Gitte