onsdag den 9. maj 2012

Choko brombær muffin...


Fik pludselig lyst til at bage, selv om jeg ikke rigtig bryder mig om den søde duft. Ja, det lyder måske underligt, men jeg bager mest fordi, jeg elsker at pynte...

Denne gang blev det til muffins med chokolade & brombær.

Den ser sådan ud, når den lige er kommet ud af ovnen:

9. maj 2012


Her med citronfrosting & chokodrys:

9. maj 2012


Og den skulle naturligvis nydes med en god kop Nespresso:

9. maj 2012


Jeg fulgte denne opskrift:

2 æg
100 g. gylden rørsukker
100 g. smeltet smør
1 ½ dl. kærnemælk
100 g. hvedemel
1 tsk. bagepulver
3 spsk. kakao
100 g. grofthakket chokolade
150 g. frosne brombær

Æg og sukker piskes godt luftigt.
Den smeltede smør køles lidt før den tilsættes sammen med kærnemælk.
Bagepulver og kakao blandes i melet og vendes i sammen med chokolade og frosne bær.

Jeg fik 12 store muffins ud af portionen selv om der stod 6-8 i opskriften.


Frosting:

Philadelphia
Smør
Flormelis
Citronsaft
Evt. lidt revet citronskræl hvis den er økologisk

Ingredienserne røres sammen og smages til.
Kommes i en tyllepose, og lægges på køl, før den sprøjtes på.


3 kommentarer:

  1. hehe jeg bager fordi det lugter godt og Loverboy bliver glad. Gider ofte ikke spise bagværket efter det har kølet af.

    SvarSlet
  2. ej, det er mærkeligt. Det tror jeg du sku gå til lægen med ... altså det der med ikke at bryde sig om duften af kage i ovnen!! Eller er jeg bare misundelig????

    SvarSlet
  3. @SushiStegen:
    Haha... nej bagværk er bedst mens det stadig er lunt!

    @TanteSød:
    Haha... jeg synes, det hurtigt bliver for sødt :)

    SvarSlet

Tak fordi du tog dig tid til at lægge en kommentar :) Vil glæde mig til at læse den! /Gitte