mandag den 28. maj 2012

Food while I've been gone...


Selv om jeg ikke har fået blogget, har jeg taget billeder.

Breakfast:

Dejlig Nespresso - den bedste start på dagen :)

Maj 2012



Honning melon, friske jordbær & lidt ahorn sirup, totalt sommer...

Maj 2012



Grove ciabattaboller med finthakket oliven & soltørret tomat:

Maj 2012


Ciabattaboller:
25 g gær
3 - 3.5 dl lunkent vand
1 spsk salt
1-2 spsk ekstra jomfru-olivenolie
150 g hvedemel
250 g durummel
100 g grahamsmel


Smuldr gæren i en skål og tilsæt det lunkne vand. Rør til gæren er opløst
Tilsæt salt, olie og derefter melet lidt af gangen.
Ælt dejen godt igennem og lad den hæve tildækket i 30 min.

Sæt dine ciabattaboller på en meldrysset bageplade, – eller bagesten.
Lad brødene hæve tildækket i 60 min.

Pensel bollerne med vand og drys lidt mel over brødene.
Bages ca. 20-25 min ved 200 grader.




Brunch: friskbagt ciabatta m/scrambled eggs, dadel tomater, frugtsalat & Nespresso i kruset:

Maj 2012



Mini cupcakes m/hakkede mandler & banan i ovnen:

Maj 2012



Og her pyntet med nutella frosting & choko drys - efter inspiration fra søde CookieCrumble:

Maj 2012


Lunch:

Skøn krebsesalat m/ny dampede hvide asparges og avokado - efter inspiration fra Piskeriset. Jeg glemte at tage billede efter forretten var pyntet med dild og citronbåd:

Maj 2012



Sprøde forårsruller m/passions chili dip. Købte færdig dej i en lille kineserbutik, men lavede fyldet selv, så synes godt jeg kan kalde dem for hjemmelavede haha:

Maj 2012



Hjemmelavet pizza m/pepperoni, grøn peber og frisk mozzarella:

Maj 2012



Dinner:


Ravioli m/frisk hvide asparges, cherry tomater & salvie:

Maj 2012



Grillet kalvekotelet m/salat af dampet blomkål, cherrytomater, majs & krydderurter vendt i sennepsvinegrette:

Maj 2012



Grillet svinemørbrad m/salsa af mango, cherrytomat, friske forårsløg & chili:

Maj 2012



Dampet rødbeder m/ramsløgs kryddersmør, kapers & hakket kogt æg:

Maj 2012


Synes den fortjener et close up!
Jeg elsker bare rødbeder...

Maj 2012


Hvad er jeres sommerfavoritter? :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du tog dig tid til at lægge en kommentar :) Vil glæde mig til at læse den! /Gitte