søndag den 8. januar 2012

Saturday...


I går var en dejlig afslappende dag!
Vågnede tidligt og fyldt med masser af overskud, så tænkte tiden var inde til at prøve at pochere et æg. Det har jeg tit haft lyst til men aldrig "turdet", men hey nyt år, nye udfordringer, ik?

Havde købt ekstra friske æg fra Vallø, så tænkte det måtte være det bedste, når nu jeg ikke har min egen hønsegård her på 4. sal.

Her blev resultatet så. Pocheret æg på lidt spinat med ristet rugbrød, æblemost fra Mosteriet og min yndlings Nespresso kaffe, Roma:
7. januar 2012

Her close up, så man kan se den perfekte æggeblomme:
7. januar 2012

Frokosten blev en gentagelse af forretten fra i torsdags - denne gang dog med lidt ristet græskar- & solsikkekerner også:
7. januar 2012

Rødbeder m/dijon & kapers vinagrette, 
peberrod & hakket æg:

Rødbeder koges møre, smuttes og skæres i skiver.
Rør en vinagrette af dijon sennep, olie, salt & peber, kapers og lidt kapers væde.
De hårdkogte æg hakkes fint, og drysses over sammen med lidt peberrod. Normalt har jeg peberrod i fryseren, som jeg så lige høvler lidt af, når jeg skal bruge. Men den kunne jeg ikke finde, så det blev den færdigrevede fra Irma.
Pynt med lidt frisk timian, ristede græskar- & solsikkekerner og server.



Aftensmaden blev én af mine favoritter, som jeg altid spiser, når jeg er i Italien. Svinekød i kapers/citron sauce med pasta:
7. januar 2012
Jeg har banket et par skinke snitzler og brunet dem i lidt olie, og stegt så de stadig er saftige.
Mens de står og trækker, kom jeg en teske smør ned i panden sammen med citronsaft, kapers og lidt af kapersvæden. Saucen hældes over pastaen, og voila. Havde min citron været økologisk havde jeg revnet lidt af skrællen og drysset som pynt, men det var den desværre ikke.

For dem der tænker "er der ikke altid kapers i hendes mad", så kan jeg sige, ikke altid men meget ofte ;) 
Jeg elsker nemlig kapers, og synes det er én af de ting, man bare aldrig kan få nok af!


2 kommentarer:

  1. Hey søde G - sikke da en lækker mad-dag du har haft dig. Namme nam... jeg har lige købt en pose øko rødbeder og kunne ha rigtig meget lyst til at prøve din version her .... er også VILD med kapers:-)
    knus og kram M

    SvarSlet
  2. Den kan helt klart anbefales! Og ja, kapers holder max :)

    Dejlig dag til dig.
    Knus

    SvarSlet

Tak fordi du tog dig tid til at lægge en kommentar :) Vil glæde mig til at læse den! /Gitte