lørdag den 17. marts 2012

Spring has finally arrived...

Der er forår i luften, og hvor er det bare skønt!

Havde marathon dag på kontoret i går, men hvor er det bare fedt, at være kommet til bunds i hængepartierne én gang for alle!

Så weekenden skal nydes ekstra meget!
Så inden klokken var 9, havde jeg nået at handle, og de hjemmebagte chokoladescones duftede om kap med den lækre Nespresso kaffe :)

17. marts 2012

Jeg brugte samme opskrift som sidst, dog huskede jeg bare at tilføje den hakkede chokolade, som jeg glemte sidst. Der står i opskriften at man får 12 stk. ud af portionen, men da jeg synes mine blev lidt for flade sidst, så lavede jeg kun 6 stk. De hævede så ekstra meget, og blev ret store, så næste gang prøver jeg at lave 9 stk. ud af portionen og håber det passer bedre :)


Scones, 6 store

  • 220 g. hvedemel
  • 4 tsk. bagepulver
  • 25 g. sukker
  • ½ tsk. salt
  • 50 g. koldt smør
  • 1,5 dl. kærnemælk
  • 50 g. grofthakket økologisk 80% mørk choko fra Løgismose


Mel, bagepulver & salt sigtes i en skål. Sukkeret røres i, og det kolde smør smuldres i, til blandingen ligner brødkrummer.

Rør kærnemælken i til blandingen samler sig til en blød dej.
Rul dejen ud på et melet bord, til den er ca. 1 cm. tyk, og udstik den i små runde kager på ca. 6 cm. i diameter.

Pensl scones'ene med lidt kærnemælk, og bag dem i forvarmet oven ved 200 grader i ca. 10 min.

2 kommentarer:

  1. guf hvor ser det lækkert ud. Jeg kan godt forstå du nyder weekenden en gang for alle. Marathon dage er bare frygtelige, men fede når de er ovre :)

    SvarSlet
  2. Tak - og ja, marathondage er aller bedst, når de er overstået :)

    SvarSlet

Tak fordi du tog dig tid til at lægge en kommentar :) Vil glæde mig til at læse den! /Gitte