søndag den 4. december 2011

Red wine & cheese....

I går havde jeg inviteret til rødvin & ost.
Ingen anledning - bare lyst til at hygge lidt med vennerne.

Jeg havde selv bagt knækbrød, fiber boller, gulerods-& solsikkebrød og foccacia m/dadeltomater, og så supplerede jeg med mit yndlingsbrød fra Lantz og et surdejsflute fra Il fornaio.

3. december 2011

Mit første foccaciabrød m/dadeltomater & krydderurte olie:
3. december 2011

Fad m/Emmentaler, Breasaola pølse m/chili & lakrids og kun 2 % fedt, Herregårds ost, Gorgonzola, rød Primadonna & peberfrugt:
3. december 2011

Her er der: gedeost m/brombærmarmelade, Breasaola pølse m/wasabi & ingefær og kun 2% fedt, fransk brie, Herregårds ost, peberfrugt & rød Primadonna:
3. december 2011

Derudover var der gulerødder og agurk i stave, grøn pesto, sort oliven tapenade, rød peberfrugt pesto og hjemmelavet semi dried tomatoes.

Til kaffen var der chokolade og hjemmebagte æble, choko & pecan muffins fra denne kogebog:
3. december 2011

Æblemuffins m/pecan & kanel:

3 æg
1½ dl. sukker
1 dl. ahornsirup
2 æbler i små tern
1½ dl. creme fraiche 18% eller græsk yoghurt
5 dl. hvedemel
2 tsk. bagepulver
1 tsk. stødt kanel
100 g. smeltet smør
100 g. lyse chokolade knapper
50 g. hakkede pecan nødder + hele nødder til pynt

Pisk æg, sukker og ahornsirup luftigt og skummende.
Skræl æblerne, fjern kernehuse og skær i små tern.
Rør æbletern og creme fraiche i æggemassen.
Sigt hvedemel, bagepulver og kanel i. Rør smeltet smør, chokolade knapper og hakkede pekans i dejen, og fordel i muffins forme.
Pynt med en pecannød, og bag kagerne ved 200 grader i 20-25 m.

Jeg fik 24 fine muffins ud af det - I opskriften står der 16-18 stk.

Det var en super hyggelig & sjov aften :)
Jeg blev forkælet med disse lækre gaver.

Denne super flotte juledekoration, som Tigerdyret også var vild med. Der gik 5 min., så havde hun pillet en kogle af og havde glimmer i hele hovedet :)
3. december 2011

Bøtte m/flødekarameller, udstikker, pynte juletræ, juicy tubes fra Lancome og dvd m/Mc Leod's døtre, som minder mig om dengang jeg boede i Australien:
3. december 2011

Jeg elsker kogebøger, og kan aldrig få for mange!
Glæder mig til at nærstudere denne, og prøve lækre italienske opskrifter af:
3. december 2011

Stor æske lækre chokolader, som straks kom på bordet:
3. december 2011

Så i dag er der dømt afslapning, og skale bare nyde mine fine gaver :)
Dejlig søndag til alle!


3 kommentarer:

  1. Hvor ser det bare hyggeligt og lækkert ud alt sammen. God idé at invitere uden en egentlig anledning.
    Og en rigtig god 2. søndag i advent til dig:-)

    Mange hilsner fra

    Anne.

    SvarSlet
  2. Pølse og ostebord er så hyggelig gæstemad, og det lyder som nogle rigtigt spændende pølser du havde fundet frem.
    Og skønne gaver, jeg var også ret glad for Mcleod's Døtre. Lige for tiden er jeg igang med at se Medium sæson 2 :-) Jeg kunne godt tænke at mig lidt sne, så man kan sidde indenfor i varmen og hygge med the og dvd under tæppet :-)

    SvarSlet
  3. @ LaTascha:
    Tak - og ja, jeg elsker at have gæster til hygge :) Første jul i huset må være noget helt særligt for jer :)

    @ SushiStegen:
    Ja, det er super hyggeligt og afslappende at servere lidt oste med forskelligt tilbehør, frugtfade & lidt sødt. Pølserne er fra Low serien fra Aalbæk slagteren. Super lækre og fulde af smag :)
    Jeg har aldrig rigtigt set Medium - er den god? McLeod's døtre er så hyggelig! Tænkte faktisk forleden, at mit næste spillearrangement skulle være med Matador som tema. Noget med at mødes til lækker frokost, se nogle afsnit af Matador, spise lækker mad og så slutte af med at spille matador - eller noget i den stil :)
    Håber du hygger under tæppet og plejer dig selv!

    Kram fra
    Mig

    SvarSlet

Tak fordi du tog dig tid til at lægge en kommentar :) Vil glæde mig til at læse den! /Gitte