søndag den 2. oktober 2011

Back to work...

I fredags havde vi APV møde, og som altid bliver det holdt herhjemme.

Jeg havde bagt blueberry pancakes som blev serveret med ahorn sirup, hjemmelavet blommemarmelade, frugt og kaffe.
30. september 2011
 Fluffy pancakes, 1 person:

1 æg - delt
1 dl. mælk
45 g. mel
½ tsk. natron
½ tsk. bagepulver
Vanillekorn
Frugt (blåbær, æbletern, banan, hindbær eller undlad helt frugt)

Del ægget. Pisk æggeblomme med mælk, mel, natron og bagepulver.
Pisk æggehviden stiv, og vend den i dejen sammen med vanillekorn.
Dejen bliver bedst hvis den får lov at stå og trække ½ times tid.
Steges i lidt neutral olie på panden.

Opskriften her er super nem, da den kan laves med det man nu engang har hjemme. Jeg har både brugt kærnemælk, skummet og minimælk i opskriften. Nogen gange skærer jeg et æble i tern og kommer i dejen, andre gange blåbær som her, og nogen gange bager jeg dem helt uden frugt og serverer dem i stedet med hindbær kompot til.

Frokosten bestod af smørrebrød fra TH. Sørensen. Jeg fik deres lækre stjerneskud, uhmm....:
30. september 2011

Om aftenen holdt jeg mit årlige Vild med dans arrangement:
30. september 2011

Bagefter spiste vi middag på Prags, og det var bare en super hyggelig aften. Maden var lækker, og jeg syntes ellers jeg tog et billede af den, men den er ikke at finde på mit memory kort...


3 kommentarer:

  1. Dine blueberry pancakes lyder superlækre - tak for opskriften, de skal prøves!

    SvarSlet
  2. ooohj, hvor ser de lækre ud Gitte :) Håber i havde en super dag :)

    SvarSlet
  3. @ Madame:
    Velbekomme :) De er super nemme og forholdsvis sunde sammenlignet med andre opskrifter på pandekager.

    @ CookieCrumble:
    De smager faktisk bedre end de ser ud ;) og det var en super dag, tak!

    God aften.

    SvarSlet

Tak fordi du tog dig tid til at lægge en kommentar :) Vil glæde mig til at læse den! /Gitte