torsdag den 6. oktober 2011

Sæson for god smag....


På trods af det efterårsagtige vejr i dag, endte middagen i dag med at blive rimelig sommeragtig. Jeg fandt inspiration til den på min gode venindes side Sæson for god smag, hvor der er rigtig mange super lækre opskrifter at vælge imellem. Tjek den ud hvis du som jeg, gerne vil have inspiration til noget sundt og lækkert :)

Spidskål med bacon, ærter & dild:
6. oktober 2011

Spidskål m/bacon & ærter


1 spidskål
½ pakke bacon skåret i strimler
Salt & peber
Lidt grøntsags bouillon
Lidt lys vineddike (jeg brugte æble eddike)
100 g. ærter (jeg brugte ekstra fine ærter fra frost)
1 bundt dild


De yderste grove blade fjernes, og spidskålen skæres i kvarte.
Bacon ristes og lægges på fedtsugende papir.
Steg spidskålen i baconfedtet på alle sider til den er mør men stadig sprød. Tilsæt en anelse grøntsagsbuillon, og stænk lidt vineddike over. Smag til med salt & peber.


Anret spidskålen med ærter, masser af dild og drys med bacon.

2 kommentarer:

  1. Det ser godt ud - vi kan godt lide sommermad lidt endnu, også selvom kalenderen skriver oktober:-)

    SvarSlet
  2. Ja præcis :) Det var super nemt at tilberede og så smagte det helt fantastisk. En god måde at få masser af grøntsager på.

    God dag!

    /G.

    SvarSlet

Tak fordi du tog dig tid til at lægge en kommentar :) Vil glæde mig til at læse den! /Gitte