mandag den 27. juni 2011

Stenbidderrogn


Jeg eeeeeeelsker stenbidderrogn!
Så når sæsonen starter, står jeg trofast over hos Fiskehandleren og køber denne lækre delikatesse. Faktisk står jeg der alt for tit igennem sæsonen, men overbeviser mig selv om, at det jo er om at nyde dem mens de friske og i sæson...

Nogen gange bager jeg små boghvede blinis (med og uden små tynde strimler røget laks i dejen) og serverer til, andre gange på lækkert ristet brød eller sammen med hvide- eller grønne asparges.


På billedet her har jeg dampet grønne asparges, og rørt stenbidderrognen med finthakket løg, dild, citronsaft, salt & peber. Serveret med Irma's Jersey creme fraiche og hjemmebagt bolle - så bliver det bare ikke bedre :)

Maj 2011

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du tog dig tid til at lægge en kommentar :) Vil glæde mig til at læse den! /Gitte