fredag den 8. februar 2013

Milano - Part II...


Er man i Milano, kommer man naturligvis ikke uden om den lækre italienske mad... Og heldigvis for det... ;)


Den ene morgen spiste vi morgenmad på Bar Mercurio, Via Dogana, 3 - Milano. Super hyggeligt lille lokalt sted med rigtig god service.

 Min kaffe latte blev serveret i dette fine krus, og baristaen havde i bedste italienske stil lavet et hjerte i skummet ;) Min veninde bestilte hot chocolate, og det var i bogstaveligste forstand smeltet chokolade.

(Klik på collagen for større billede)
Februar 2013

Jeg bestilte denne lækre sag. En slags hvede pandekage fyldt med parma ham, champignons og røget provolone. Den smagte super lækkert, og klart noget jeg skal prøve at lave herhjemme også.


(Klik på collagen for større billede)
Februar 2013


Den ene aften spiste vi i hotellets restaurant, Filini. For min veninde var det en skuffende oplevelse, hvor imod min oplevelse var positiv!

Da vi havde bestilt kom tjeneren med lidt oliven og en kurv med tre slags brød. Foccacia, sesam grissini og noget tyndt sprødt brød, jeg ikke tidligere har fået i Italien. Han hældte også en ufiltreret ekstra jomfru olivenolie op, og kom lidt balsamico i, som vi kunne dyppe brødet i.

(Klik på collagen for større billede)
Februar 2013


Jeg valgte asparges med parmesan cheese fondue og sort trøffel til forret, og det smagte helt fantastisk!
Min veninde valgte kammuslinger med sprød parma ham, men desværre smagte den ikke af noget ifølge hendes smag.


(Klik på collagen for større billede)
Februar 2013


Jeg havde lyst til pizza, og valgte Felinis quattro stagioni, med skinke, oliven, champignon, baby artiskokker og mozzarella. Bunden var perfekt sprød, og kombinationen af det lækre fyld var bare helt perfekt.
Min veninde valgte en pastaret med rejer, som udover at se ualmindelig kedelig ud, også lugtede alt for meget af fisk, og så var rejerne helt forkerte i konsistensen. En anden gæst i restauranten lod også hendes pasta gå retur til køkkenet. Så en lidt ærgerlig oplevelse af Felini.


(Klik på collagen for større billede)
Februar 2013

Den ene aften, spiste vi på Alla Collina Pistoiese, Via Amediei, 1, Milano.

Her er billede af dagens pasta, som var tagliatelle med artiskokker og kalv i citronsauce med ovnstegte kartofler.


(Klik på collagen for større billede)
Februar 2013


Den ene dag spiste vi frokost på Caffe Mercanti inde i centrum. Grunden til det største billede er af vinen skyldes, at jeg bad om et glas Chardonnay og bagefter viste det sig så, at jeg kom til at betale €24 dvs. 180,- danske kroner for det ene glas! Så her lærte jeg, at når det lyser langt væk man er turist, så skal man huske selv at udpege hvilken vin man ønsker på kortet... :) Men når det så er sagt, så var det også en super lækker vin!

Vi spiste penne med rejer og artiskokker i safransauce. Jeg fik 1½ reje, og der var ingen hele stykker artiskok i overhovedet, kun et par enkelte blade hist og pist.

Så maden var en skuffelse, men vinen i top og vi sad super hyggeligt udenfor i læ med varmelamper. Indenfor i restauranten var der et stort udvalg af diverse kager og desserter.
(Klik på collagen for større billede)
Februar 2013



En af dagene spiste vi frokost på Savini, som ligger i arkaden lige ved siden af domkirken. Savini er opdelt så i overdækket caffe/bistrot udenfor, og så restaurant indenfor.

Da vi havde bestilt, kom tjeneren med en lækker amouse bouche; en lille stick med en halveret cherry tomat og et lille stykke mozzarella i mellem. Der var også en lille dråbe indkogt balsamico med et lille rødt bær. Der var to varianter af brød i kurven, en almindelig hvedegiffel og en lidt grovere bolle med kommen.

(Klik på collagen for større billede)
Februar 2013

Min veninde valgte husets salat bestående af mixet salatblade, cherry tomater, parmesan flager, parma skinke, grøn æble og hindbær vinegar.

(Klik på collagen for større billede)

Februar 2013


Jeg valgte frisk tagliatelle med skaldyr, og det ikke bare så godt ud, det smagte også fantastisk!

(Klik på collagen for større billede)
Februar 2013


Savini har en lækker lille butik i kælderetagen med diverse lækre kvalitetsmærkede italienske specialiteter. Og sjovt nok bliver deres varer pakket ind i nøjagtigt samme kasser, som Louis Vuitton bruger til deres sortiment. 

Jeg købte to indkogte balsamico - en med trøffel og en med citron, som jeg senere formåede at glemme i en butik, da vi osede rundt... Men hey, you win some, you loose some ;) 

(Klik på collagen for større billede)
Februar 2013


I Milano ligger der masser af små lækre snackbars som denne.
De er pæne og rene, og deres varer bliver præsenteret super lækkert og indbydende. Man kan få alt mellem små paninis, til foccacias, mini sandwiches, salt kringler og kager.

(Klik på collagen for større billede)
Februar 2013

(Klik på collagen for større billede)
Februar 2013


Det sidste pic er taget specielt til min Søs, som elsker kager og desserter. Tænkte på hende mange gange i løbet af mini ferien, for der var rigtig mange indbydende udstillinger med alverdens kager og desserter.

(Klik på collagen for større billede)
Februar 2013



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du tog dig tid til at lægge en kommentar :) Vil glæde mig til at læse den! /Gitte