fredag den 8. februar 2013

Milano - part I...


Milano var en positiv overraskelse :)
Jeg har været der for år tilbage, og dengang kan jeg bare huske, jeg var lidt skuffet over helhedsindtrykket generelt - måske fordi jeg sammenlignede med Rom, som er og bliver min Italienske yndlings by...

Jeg havde booket fly med Easy Jet til ca. 330,- kr. t/r pr. person fra København til Malpensa, Milano, hvilket er meget billigt! 

Vi boede på Radisson Blu, som ligger lidt uden for centrum. 
Ca. 100 m. fra hotellet går "the tram", og så tager det ca. 20-25 min. før man er midt inde i centrum.
Jeg havde fundet et super tilbud på nettet, hvor vi fik 3 overnatninger for ca. 2.300,- kr. hvilket må siges at være ret billigt på et 4* hotel med indendørs pool!

Værelset var stort med god skabsplads, og dejlig stort badeværelse.

(Klik på collagen for større billede)
Februar 2013

Og et hvert hotelværelse med respekt for sig selv, har en velassorteret minibar ;)

(Klik på collagen for større billede)
Februar 2013


Den indendørs pool var ikke kæmpestor, men super hyggelig med høje skjulere med palmer, frugt & ekstra håndklæder. Langs den ene langside var liggestolene placeret, så man kunne slappe af og nyde udsigten.

(Klik på collagen for større billede)
Februar 2013


Diverse billeder af hotellet.

(Klik på collagen for større billede)
Februar 2013

Er man i Milano, kommer man ikke uden om den imponerende domkirke, Duomo di Milano
Eneste ulempe på pladsen foran Duomo er, at den er fyldt med udlændinge, der meget ihærdigt presser på for at sælge dig alt lige fra armbånd, til selvlysende halskæder til flyvende helikoptere... Ret ubehageligt at blive omringet af 4-5 personer, der alle taler i munden på hinanden, og nogle bliver ret irriterede når man afslår, og har meget svært ved at acceptere et nej!

(Klik på collagen for større billede)
Februar 2013


Duomo by night - næsten endnu smukkere...

(Klik på collagen for større billede)
Februar 2013


Milano by night...

(Klik på collagen for større billede)
Februar 2013



Februar 2013


Jeg nåede desværre ikke, at tage et pic af den imponerende Stazione Centrale selv, så dette billede er lånt fra nettet.

Pic lånt fra nettet

Det var så tydeligt, vi var turister for vi gik bare og stirrede op på alle de flotte detaljer i bygningen :)

(Klik på collagen for større billede)
Februar 2013



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du tog dig tid til at lægge en kommentar :) Vil glæde mig til at læse den! /Gitte