søndag den 23. september 2012

Ocean hotel & konference...


De sidste par måneder har jeg boet på Ocean Hotel & Konference, når jeg har pendlet frem og tilbage til København. 

Det ligger dejligt centralt, og har man lyst til en lille gåtur, så er det bare at krydse Amager Landevej, så er man nede ved Kastrup lystbåde havn og vandet.

Ocean Hotel & Konference er en gammel villa med masser af historie, der er lavet om til dette dejlige, funktionelle sted.
Stemningen minder mig mest af alt om et Badehotel, og der er bare en særlig intim og personlig atmosfære, som I kan se på billederne her:

(Klik på collagen for større billede)
September 2012

(Klik på collagen for større billede)
September 2012

(Klik på collagen for større billede)
September 2012
Jeg er især vild med morgenmaden! Det er ikke en overdådig buffet, men der er alligevel mere end rigeligt, og jeg tror ejeren, Tine har tænkt "lidt men godt". Der er forskellige yoghurter der kan vælges imellem, forskellige morgenmadsprodukter, blødkogt æg, to slags marmelader, mager krydret oksespegepølse eller ost, juice, frisk frugt og to slags brød. 

Der er ingen grund til dårlig samvittighed, for jeg har kun set økologiske produkter :)

Skulle jeg tvinges til at påpege noget, så skulle det være brødet. 
Almindelig industri rugbrød i skiver, og hvidt brød med sprød skorpe (muligvis hjemmebagt). Begge dele fint, men et lækkert hjemmebagt rugbrød havde matchet de lækre økologiske produkter noget bedre.

Jeg fravælger næsten altid hvidt brød, da jeg synes det smager af ingenting. Et lækkert brød med kerner bagt på andet end almindelig hvidemel er bare min favorit.

Men det er KUN min smag, hvis jeg kunne vælge frit!
Brødet her fejlede intet og smager fint.

Så skal I til København, og foretrækker at overnatte et personligt og stemningsfyldt sted, så kan Ocean kun anbefales. Der er seks forskellige værelser, alle med eget bad og toilet samt et fint anneks, hvis man f.eks. rejser flere og gerne vil bo sammen.

Første gang jeg overnattede, bad jeg om et ekstra håndklæde til håret, da det er rigtig langt. Fremover ligger der altid et ekstra håndklæde klart til mig. Jeg spiser ikke alm. skiveost, så efter første gang, er der aldrig ost på morgenbordet - det er da forkælelse, der vil noget :)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du tog dig tid til at lægge en kommentar :) Vil glæde mig til at læse den! /Gitte