torsdag den 13. september 2012

Hyggemiddag med Søs...


 De sidste par dage, har min Søs og jeg været alene hjemme. Så der er blevet hygget igennem med dejlig mad, dyner i sofaen og ren afslapning med masser af tændte stearinlys.

I går inviterede jeg hende på Dyvig Badehotel og spise.
Jeg har skrevet om Badehotellet tidligere, hvor servicen ikke levede op til det high end image, de selv mener de har. Men alene beliggenheden gør det et besøg værd, så jeg vidste, jeg ville derned igen.

Tomandstid med Søs skulle fejres!
Og servicen var helt i top, da jeg ringede ned og bestilte bord, så vi glædede os :)

Efter vi blev seated, fik vi vores drikkevarer og dette toplækre brød. Det smagte super lækkert, var friskt og ikke bare kedeligt hvidt luftbrød.


12.09.12



På en kedelig onsdag, hvad er så mere passende end hummer? Jeg ville gerne forkæle min Søs, og vi elsker begge hummer. Vi fik denne anretning til 165,- kr. pr. person.


12.09.12


Størrelsen på hummeren var fin, men den virkede desværre ikke super frisk og nykogt. En anelse sej og næsten uden hummersmag. Thousand island dressingen var meget neutral i smagen, og så synes jeg bare, at en skive ristet franskbrød med birkes delt i trekanter virker totalt malplaceret sammen med hummer...

Vi overvejede wienersnitzel, men var ikke sådan vildt sultne, så vi valgte begge et stjerneskud, som tjeneren anbefalede på det højeste.

Birkes franskbrødet (igen) udgjorde bunden, så salat, og en lille paneret rødspætte filet, stegt i smør uden salt og peber. På den panerede lå en dampet rødspætte filet, som var viklet om lidt spinat. Ved siden af lå en stor portion håndpillede rejer og lidt laksemousse. Som det fremgår af billedet, så gik den smagsløse thousand island dressing fra hummeren igen, og nærmest druknede den dampede filet. Det ødelagde det visuelle indtryk totalt efter min mening.

Det krydderi den panerede filet manglede var til gengæld i laksemoussen, som var alt for salt, så jeg levnede det meste.


12.09.12


Jeg var lidt skuffet, og faktisk glad for, at vi ikke valgte deres hummermenu, som vi havde kigget på til 638,- kr. pr. person.

Jeg mener ikke, at pris og kvalitet går op i en højere enhed, og havde klart højere forventninger til smagen. Noget manglede salt & peber, og andet så salt det næsten var uspiseligt. Desuden savnede jeg visuelt at blive imponeret - for der er da ikke noget, der sætter mere gang i smagsløgene end når man bliver præsenteret for en ret, hvor der også er brugt 2 min. på at gøre den appetitlig...

Servicen var dog fin, venlig og smilende personale, der var opmærksomme og glade sørgede for god stemning.

Vil jeg spise dernede igen? Jeg overvejer lidt, om tredje gang ikke må være lykkens gang, men der går nok lidt før jeg springer ud i det...

Jeg ærgre mig fordi stedet ligger så fantastisk smukt, og omgivelserne er helt suveræne, så det kunne have været tæt på den ultimative oplevelse på alle punkter.

Men vi kørte alligevel glade derfra, for kan man andet med sådan en smuk udsigt her?


12.09.12







Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du tog dig tid til at lægge en kommentar :) Vil glæde mig til at læse den! /Gitte