mandag den 11. marts 2013

The garden - right now...



Jeg længes efter foråret...
Det er min første hele sommer her i huset i år, og jeg kan ikke vente med at komme igang med haven! En stor del af køkkenet og samtlige vindueskarme i spisestuen er fyldt op med mini drivhuse, potter og bakker sået med alverdens frø.

Jeg nyder at gå rundt ude i haven, og se at det pipler frem med nye små planter af jorden og alle blomster og små skud på grene og træer.

Marts 2013

Billedet længst til højre er naboens troldehassel, hvor der altid sidder masser af små gråspurve og solsorte og pipper.

Marts 2013

Masser af nye fine skud:

Marts 2013


Og masser af små gule erantis:

Marts 2013

Troede først dimsen nederst til venstre var et dyr, men det er en løgvækst med spirer:

Marts 2013
y

Forskellige narcisser skyder op. Nederst masser af fine små lilla krokus:

Marts 2013


Husene ligger ud til en fredet vej, med 3 store fredede træer. Skovdue-parret bor i de tre træer, og når jeg er i haven, er de næsten tamme og kun et par meter væk fra mig:

Marts 2013


Elsker det lys solen giver imellem træerne. Billedt er taget fra min terrasse ud mod den fredede vej:

Marts 2013


Jeg ved ikke hvorfor, men jeg elsker husløg...
Forleden kom der en haglbye, og bagefter så haven sådan ud:

Marts 2013

Smukt ser det ud, men nu har jeg fået nok af vinter, sne og kulde. Jeg vil have forår, så jeg kan komme rigtig i haven. Jeg skal have fjernet græs og mos, og anlagt køkkenhave. Har bestilt muld og flis til levering, når frosten er af jorden. 

Så skal det gamle rækværk på terrassen også fjernes, og de sidste rødder graves op, inden der skal sættes rionet op. Her skal der vokse forskellige ærteblomster og slyngroser op ad, og skærme ud mod vejen. Det både dufter og ser smukt ud :)

Jeg kan næsten ikke vente med, at anlægge køkkenhave!
Køkkenet bugner med frøposer fyldt med bolchestribede rødbeder, forskellig farvede gulerødder, bønner, gule og grønne squash, løg og andre skønne grøntsager.

Forår, kom så!!!!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du tog dig tid til at lægge en kommentar :) Vil glæde mig til at læse den! /Gitte